Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Hírek

Már KKV-ként kifizetődő robothadseregre építeni

Az agilis vállalatok egyedi innovációs európai ökoszisztéma keretében lovagolhatják meg a trendeket.
Nincs mese, a logisztikai cégeket is szorongatja a piac, hogy automatizált és adatvezéreltebb működés felé vegyék az irányt, hiszen a szereplők az árnyomás mellett az egyre súlyosbodó munkaerőhiánnyal is állandó harcot vívnak.
“Megindult a verseny “last mile” fronton, megjelent a virtuális logisztikai csapat intézménye, jönnek az önvezető flották, a raktárakban pedig lassan több lesz a gép, mint az ember” – vázolta a főbb trendeket Petri Liuha, aki az innovációs európai ökoszisztémát működtetőEIT Digitálnál felel a digitális ipari portfólióért.

Liuha azon a nemzetközi szakmai fórumon beszélt, amelyet az EIT Digital magyarországi képviselete szervezett a Budapest Repülőtéri Régió Klaszterrel karöltve. A szakember a Cargonexx sikersztorijával példálózott, amely EIT Digital Akcelerátoránál léphet szintetintelligens árufuvarozási hálózatának megvalósításával. A Cargonexx játszóterén az algoritmusok viszik a prímet: a rendszer öntanulással lövi be az árakat és a kapacitásokat, automatizálja a megrendelési és szerződési folyamatokat, valamint leszorítja az üres raktérrel megtett utak hosszát.
Lefedni az utolsó mérföldet
A robotizáció a készletezést is újraértelmezi. Az Amazon holland megfelelője, a bol.com 2021-re elkészülő új logisztikai központjában például a feladatok 80%-át már gépek végzik majd, ami nem csak a munkaerőköltségeket vágja meg, hanem a termelékenységet is növeli. Ezt már Roos Rooijakkers, a BrightCape fejlesztési menedzsere emelte ki, amely cég az EIT Digitallal társfinanszírozásban és többek között a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem közreműködésével megvalósított projektben fejleszt autonóm rendszert.
“Már kis- és középvállalati szinten is megéri robotokba invesztálni, hiszen a logisztikai szektorban három-kilenc hónapos megtérülési idővel lehet számolni” – mondta a holland szakember.
A BrightCape által is alkalmazott, gépi tanuláson alapuló módszerekkel minimalizálhatók a konvencionális szállítási eszközök által okozott károk, míg az utolsó mérföldes kézbesítéshez használt drónos útvonal optimalizációjával gyorsul a kiszállítás és pontosabban megbecsülhető a várható érkezés időpontja. 

MLE

2018.11.16 12:42:13   |   Vissza

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet