Szemkövető technológiát vásárolt a Facebook | ||
Körülbelül 560 milliárd forintnak megfelelő dollárt adott a Facebook anyacég egy szemmozgáskövetéssel foglalkozó startupért. A technológiában sokkal több lehetőség rejlik, mint elsőre gondolnánk. Az Eye Tribe szakemberei a meglévő Oculus VR csapatba olvadnak bele, és a Facebooké lett a cég egyedi rendertechnológiája is, ami hatékonyan dolgoz fel magasfelbontású grafikákat attól függően, hová néznek a felhasználó szemei. Így képes jelentősen csökkenteni egy eszköz grafikus feldolgozóegységének (GPU) fogyasztását, ezáltal jobb teljesítményt érhetnek el a VR-sisakok. Mindez kétmilliárd dollárt (kb. 560 milliárd forintot) ért meg az anyacégnek.
A 2014-es CES-en az Eye Tribe vezérigazgatója azt mondta a közönségnek, hogy ugyan nem újdonság a szemkövetés, A technológia viszont idővel beépül majd az olyan mindennapi eszközökbe, mint az okostelefonok és táblagépek. Számtalan területen lehetne hasznosítani: például elővehetnénk a telefonunkat, és elég lenne rápillantani ahhoz, hogy azonosítson minket, majd feloldja a készüléket. Vagy egy e-book olvasón úgy olvahatnánk könyveket, hogy az oldal aljára érve magától lapozna a kütyü a másik oldalra. A szemkövetés emellett az önvezető autók kezelőfelületét is egyszerűsítheti. Nem a Facebook az egyetlen nagy techcég, aki szemkövető technológiára áldoz komoly pénzeket. A Google az Eyefluence-re tette rá kezét, ami az EyeTribe közvetlen konkurense, és számos fiatal startup is azon fáradozik azon, hogy beszálljanak a ringbe. origo |
||
2016.12.30 10:01:26 | | | Vissza |
Hírarchívum© Detektor Plusz 2010 Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet
|