Egyre gyorsabban kell kilábalni a katasztrófákból | ||
A vállalatok egyre komolyabb elvárásokat támasztanak az üzletmenet-folytonossággal és a katasztrófa utáni helyreállítással kapcsolatban, ugyanakkor az e céljaikat támogató technológiák gyakran szorulnak háttérbe. A vállalatok igényei folyamatosan változnak, és ezek kielégítését egyre több informatikai eszköz támogatja. Napjainkban már alapvető elvárás a szervezetek, illetve a felhasználók részéről az állandó, zökkenőmentes IT-szolgáltatások megléte. Az üzletmenet-folytonosságot támogató, illetve az egyes incidensek utáni helyreállítást megkönnyítő, felgyorsító technológiák elterjedése azonban sok kívánni valót hagy maga után. Legalábbis ez derült ki abból a felmérésből, amelyet a NetIQ megbízásából a Forrester Research végzett. Ennek során a katasztrófa-helyreállítási, valamint az üzletmenet-folytonossági trendeket vizsgálta, és megállapította, hogy a fokozódó elvárásokat a technológiai védelem nem igazán követi. A Forrester adataiból az derül ki, hogy a szervezetek 2010-ben az IT kiadásaik 5,27 százalékát fordították az üzletfolytonosság és a katasztrófák utáni helyreállítás biztosítására, míg 2012-ben ez a szám 6,15 százalék volt, ami lassabb növekedést jelent a vártnál.
Ami az RPO-t (Recovery Point Objective) illeti, a Forrester adatai szerint a működés és az üzletmenet szempontjából lényeges rendszerek esetében az átlagosan elvárt érték öt órával kevesebb a három évvel ezelőttihez képest. 2010-ben a vállalatok 39 százaléka igyekezett egy órányinál kevesebb adatvesztés mellett helyreállítani a rendszereket, míg ugyanez a szám ma már 61 százalék.
A NetIQ szerint a kihívások leküzdésében a virtualizációra támaszkodó technológiák sokat segíthetnek. Katasztrófa vagy leállás esetén a virtuális gépek percek alatt elindíthatók, és futtathatók közvetlenül a virtuális infrastruktúrában, ami gyors helyreállítást biztosít, hiszen a biztonsági másolat adathordozója egyben helyreállítási környezetként is funkcionálhat. Emellett lényeges szempont, hogy a viszonylag alacsonyan tartható költségek miatt a korábbinál több rendszer vonható be egy-egy ilyen disaster recovery megoldás hatóköre alá. Viszont ez a fajta megközelítés még kevésbé terjedt el a szervezetek körében, hiszen - ahogy az alábbi ábra is mutatja - továbbra is a szalagos mentések vannak túlsúlyban a helyreállítást biztosító eljárások között.
biztonsagportal.hu
|
||
2013.11.04 15:56:32 | | | Vissza |
Hírarchívum© Detektor Plusz 2010 Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet
|