Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Hírarchívum

Az online csalások áldozatainak 41 százaléka búcsút inthet a pénzének

A Kaspersky Lab és a B2B International közös, "Fogyasztói Biztonsági Kockázatokról” szóló felmérése szerint az online csalások áldozatainak 41 százaléka sosem kapja vissza elvesztett pénzét.

Elméletileg, ha a csalóknak sikerült ellopniuk a pénzünket az elektronikus bank vagy fizetési azonosítónk segítségével, akkor van némi esély arra, hogy a bankunk segítségével vagy esetlegesen jogi úton vissza szerezzük a pénzünket. Ugyanakkor a B2B International felmérése azt mutatja, hogy ennek sikeressége messze nem garantált, ugyanis a válaszadók 41 százaléka szembesült már azzal a ténnyel, hogy sosem látták viszont az ellopott összeget. További 14 százalék már szerencsésebb volt, hiszen ők legalább egy részét vissza tudták szerezni, míg a felmérésben résztvevők csak 45 százaléka kapta vissza a teljes összeget.

A jelentés szerint az áldozatok 33 százaléka szembesült azzal a ténnyel, hogy az elektronikus úton történő fizetésük során helyrehozhatatlan anyagi kár érte őket. További 17 százalékuknak pedig eltűnt a pénzük az elektronikus bankolás során, míg 13 százalékuk online üzletek áldozatai lettek. Ami a bankok és online áruházak hozzáállását illeti, pozitívabb, mint az e-fizetési rendszerek kiszolgálói, amelyeknek ügyfelei közül csak mindössze 12 százalék kapott teljes kárpótlást az elszenvedett károkért, míg online bankolás esetén ez a szám már eléri a 15 százalékot. A felmérésben résztvevők közül, tízből egy válaszadó mondhatta magát szerencsésnek, amiért visszakapta a teljes összeget.

Ugyanakkor sok felhasználó a mai napig nem bízik az online történő tranzakciókban, a szolgáltatások megbízhatatlansága miatt. A B2B International felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a válaszadók 45 százaléka véli úgy, hogy a bankok kötelesek visszafizetni az online műveletek során elvesztett összeget. Míg a válaszadók 42 százaléka gondolja úgy, hogy a bankoknak ingyenes biztonsági eszközökkel kellene támogatni az online tranzakciókat lebonyolító ügyfeleket.

Az említett okoknak is köszönhető, hogy a kiberbűnözők fókuszában egyre előkelőbb helyen szerepelnek az online tranzakciók. Hiszen míg a felhasználók átruházzák a legtöbb biztonsági intézkedést a bankokra és más online tranzakciókat lebonyolító vállalatokra, addig ezek a vállalatok nem mindig képesek 100 százalékosan ellátni a megfelelő szintű védelmet, műszaki vagy egyéb okok miatt. Ennek is köszönhető, hogy az online pénzügyi tranzakciók egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a kiberbűnözők körében, amely ellen már számos vírusvédelemmel foglalkozó cég kínál megoldást.

De lehet valaha is biztonságos egy online tranzakció? "Az online bankrendszereket célzó trójaiak az egyik legveszélyesebb és speciálisabb rosszindulatú vírusok, hiszen a telepítés után azonnal, automatikus módon összegyűjtik az áldozatok számítógépén tárolt összes fizetési adatot, továbbá olykor az áldozatok nevében indítanak pénzügyi tranzakciót. A legfőbb probléma, hogy ezek a trójaiaik az operációs rendszerek legnépszerűbb alkalmazásainak sérülékenységeit használják ki, amelyen keresztül ha sikerül behatolniuk, a teljes számítógépet megfertőzik. Bár úgy tűnhet, hogy szinte reménytelen a trójaiak elleni védekezés, de mint mindenből, ebből is van kiút. A Safe Money technológiája megvédi a felhasználókat a kellemetlen trójai programoktól víruskereső funkciójával, amely biztonságos böngészést tesz lehetővé online banki vagy más fizetési felületeken. Továbbá a Secure Keyboard és a Virtual Keyboard technológiák biztosítják a jelszavak és a hitelkártya adatok védelmét a keyloggerekkel szemben.” – javasolja Nikolay Grebennikov, a Kaspersky Lab műszaki vezérigazgatója.


itbusiness.hu
Forrás: Kaspersky Lab


 

2013.10.01 11:05:26   |   Vissza

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet