Dugódíj: megvan a bevezetés időpontja | ||
Parkolóhelyeket kell kiépíteni és a tömegközlekedés fejlesztése is elengedhetetlen a fővárosi dugódíj 2016-os bevezetéséhez. 2015 végéig a főváros közösségi közlekedését teljes egészében át kell alakítani, és csak ezt követően, tehát 2016-ban vezethetik be a dugódíjat – írja a Napi Gazdaság. „A személyforgalmi behajtási (dugó-) díj bevezetésének a jogszabályi háttér és a finanszírozási forrás megteremtésén túl jelentős kapcsolódó beruházási igénye van”. A bevezetéshez minimálisan szükséges a parkolóhelyek számának növelése és a személygépjármű alternatíváját jelentő kötött pályás közösségi közlekedési hálózat korszerűsítése, valamint az autóbuszflotta megújítása. A kötött pályás közlekedés esetében − a 4-es metró megvalósításán túl − kiemelt elem a gyűrűirányú 1-es és 3-as villamosok fejlesztése, valamint a budai villamoshálózat integrációja. A főváros vezetőinek nyilatkozatai szerint a dugódíjat azért kell bevezetni, mert az előző városvezetés erre a 4-es metró építési szerződésében kötelezettséget vállalt. A BKK most azt közölte, hogy a dugódíj bevezetése a 4-es metró projekt 2009. szeptember 2-i európai bizottsági határozatában a szorosan vett műszaki tartalomnak nem része, ugyanakkor a „projekt intézkedései” között szerepel az alábbi kitétel: "összhangban a Budapesti Közlekedésfejlesztési Tervben lefektetett intézkedésekkel, úgynevezett hozzáférési díj (dugódíj) kerül bevezetésre a főváros belső, legforgalmasabb területein, legkésőbb a 2007−2013-as programozási időszak végéig." A 2007−2013-as programozási időszak zárása 2015. december 31., tehát a bevezetés határideje a levélben megjelölt 2013-tól eltérően 2015. december 31.
|
||
2013.01.15 09:43:04 | | | Vissza |
Hírarchívum© Detektor Plusz 2010 Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet
|