Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Hírarchívum

Az egységes segélyhívó rendszer, a 112 életeket ment

 

A Kormány döntésének köszönhetően Magyarország is kiépíti a 112 teljes rendszerét, amely hatékonyabbá és gyorsabbá teszi a készenléti szervek mentési, segítségnyújtási munkáját – közölte Nyitrai Zsolt infokommunikációért felelős államtitkár 2011. június 15-én, Budapesten. A bevezetés hatására csökken a kapcsolási idő, gördülékenyebbé válik a szervek közötti információáramlás, vagyis a korábbiaknál jóval nagyobb lesz a magyar polgárok élet- és vagyonbiztonsága.

 

A Kormány közelmúltban született döntésével az egységes segélyhívó rendszer fejlesztésének évek óta elhúzódó ügyében minden akadály elhárult a riasztási rendszer és a mentésirányítás egységes protokollon alapuló, megfelelő jogszabályi háttér szerinti működése elől – közölte Nyitrai Zsolt. Az Országos Rendőr-főkapitányság központjában megrendezett sajtótájékoztatón részt vett Bakondi György országos katasztrófavédelmi főigazgató, Hatala József országos rendőrfőkapitány és Mártai István, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója is.

 

Az államtitkár elmondta: a 112-es hívószám az európai egység egyik jelképes infokommunikációs megoldása, hiszen ezt tárcsázva bármely tagállamban segítséget kaphatnak az európai polgárok. Számos baleset egyszerre több készenléti szerv, így a mentők, a tűzoltók, és a katasztrófavédelem beavatkozását is igényli, ezért a segítségnyújtási feladatok végrehajtásához elengedhetetlen a gyors és pontos információáramlás.

 

A készenléti szervek a beérkező információkat jelenleg csak időveszteséggel képesek megosztani egymással. A 112 kiküszöböli ezt a késedelmet, így a szervek összehangoltan lesznek képesek megkezdeni a mentést és a kárelhárítást – közölte Nyitrai Zsolt. Az egységes segélyhívó rendszer abban jelent változást, hogy a nemzeti hívószámokra beérkező segélykérések adatai egy egységes rendszerbe kerülnek be, azokat egységes szervezeti és technikai infrastruktúrával rendelkező fogadóközpont kezeli. A készenléti szolgálatok hatékony és eredményes működésében kulcsfontosságú szerep hárul a segélyhívásokat fogadó 112-es központra, amelynek alkalmasnak kell lennie a külföldi állampolgárokkal való kommunikációra és a gyors intézkedésre.

 

A 112 tárcsázásával díjmentesen hívható a központi diszpécserszolgálat, ahol a hívók földrajzi helyzetét azonosítják, és térinformatikai szoftverek segítségével megjelenítik egy monitor képernyőjén, ezzel is megkönnyítve, felgyorsítva a vészhelyzet elhárítását. Az egységes segélyhívó rendszer minden, Magyarország területén tartózkodó segélykérő számára, függetlenül annak állampolgárságától, a lehető legmagasabb színvonalon biztosítja majd a készenléti szervekkel történő kapcsolatfelvételt, a segélykérés lehetőségét, és megteremti annak feltételét, hogy a szükséges intézkedések a lehető leghamarabb megtörténjenek.

 

A 112 kiépítésével megszűnik Magyarország ellen a 2006 óta húzódó kötelességszegési eljárás, amit a szabályozási háttér megteremtésének elmulasztása miatt indított az Európai Unió Magyarország ellen. Az új szervezet hívásfogadó telephelyei Miskolcon illetve Szombathelyen lesznek megtalálhatóak. A 112 kiépítésével a megyei és budapesti Tevékenységirányítási Központok egységes szolgálatban látják el a rendőrség, a katasztrófavédelem és a mentők tevékenységirányítását, ezzel szorítva a minimumra az eset bekövetkezése és a mentés megkezdése közötti időtartamot.

 

A teljes rendszer kialakítása 2012. december 31-ig a megépítéssel, az infrastruktúra biztosításával, a komplett hívás-fogadás és tevékenység-irányítás kialakításával együtt mintegy 5 milliárd forintból valósítható meg, amelyhez a forrást az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program és a költségvetés biztosít.

 

 

2011.06.16 09:46:55   |   Vissza

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet