Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Hírarchívum

A parkolási garázsipari cégeket sok szempontból lehet vizsgálni, most azonban egy biztosítási alkusz szemszögéből nézzük meg a dolgokat; Modesto Tamást a MODESTO Insurance Biztosítási Alkusz Kft. igazgatóját kérdeztük.

 

Mit mond a biztosítási bróker a parkolási cégek kockázatkezeléséről? (I. rész)
 
A parkolási garázsipari cégeket sok szempontból lehet vizsgálni, most azonban egy biztosítási alkusz szemszögéből nézzük meg a dolgokat; Modesto Tamást a MODESTO Insurance Biztosítási Alkusz Kft. igazgatóját kérdeztük.
 

Egy parkolási cégnél is vannak kockázatok?

Természetesen, hiszen a közterületen lévő fizető automatákat gyakorta megrongálják, a garázsokban lévő sorompókat pedig előfordul, hogy kitörik. Az őrzött parkolóból lophatnak el kocsit, a személyzet pedig vagy akár egy külsős szolgáltató is okozhat kárt munka közben, de akár „áldozat” is lehet, a céges kintlévőségekről nem is beszélve. Egyszóval sok olyan kockázat van, amit le lehet fedni biztosítással…

Mit várhat egy parkolási-garázsipari cég egy jó biztosítási brókertől?

Nos igen, a verseny egyre élesebb a biztosítási alkuszok egyre többet próbálnak nyújtani az ügyfélnek. Van pár dolog, én ezeket klasszikus szolgáltatási minimumnak nevezném, amivel erősíteni lehet a bizalmi szálakat, például

- ha az alkusz mindig elérhető,
- ha a károk gyorsan le vannak jelentve,
- ha proaktív - szoros kapcsolatot tart fenn az ügyféllel,
- ha olajozottan megy a backoffice,
- ha tényleg független a biztosítóktól,
- ha körültekintően tájékoztatja az ügyfelet a díjcsökkentési lehetőségek mellett a szerződésekben levő mentesülési esetekről és kizárásokról.

Fentieken túlmenően azonban számos olyan feladat van, amit a MODESTO Insurance vállal és díjmentesen elvégez annak érdekében hogy Megbízója piaci pozíciói a megfelelő kockázatkezelés révén erősödjenek.

És mi a helyzet a szerződésekkel?

Sajnos néha előfordul, hogy a közvetítő vagy akár az alkusz nem tartja kézben megfelelően az ügyeket, ilyenkor a szerződések nincsenek karbantartva, frissítve; de lehet, hogy már az aláíráskor sem voltak rendben; nem követik a megbízó üzleti életében, kvázi működési kockázataiban bekövetkezett változásokat. A biztosítási szerződéssel probléma lehet ha

- Nem fedezi az üzletvitel kockázatait.
- Az egyes kockázati tényezők aránytalanok, de ugyanez vonatkozik az önrészekre is
- Lehetetlen eseményekre van fedezet.
- Súlyos eseményekre nincs fedezet.

Ezek a hiányosságok már önmagukban is elég nagy kockázatot jelentenek, még akkor is ha egyébként még nem következett be káresemény.

Ez elég komoly lista. Önök mit tudnak tenni ilyenkor?

Nézze, a biztosításokat azért kötik, hogy a cég eredményes működését veszélyeztető kockázatok ellen hatékonyan védekezzenek, a kockázatokat gazdaságos módon hárítsák át a biztosítókra.

A megbízó cégét minden esetben alaposan meg kell ismerni. Ezután tudjuk csak a figyelmet felhívni a lehetséges kockázatokra. De ugyanez érvényes a jövőbeni fejlesztésekre, átalakításokra, beruházásokra vagy akár új üzletágakra is. A preventív tanácsadás, kockázatelemzés nagymértékben befolyásolhatja az üzleti terveket is. A MODESTO Insurance feladata, hogy döntési kényszerből az optimális döntési pozícióba emelje a megbízót. Ez pedig nem megy máshogy csak ha képbe hozzuk a megbízót a saját működési kockázatairól, a biztosítóra áthárított kockázatokkal és azokkal a fennmaradó, nem biztosított kockázatokkal, amelyekkel együtt kell élnie – ha azonban ismeri ezeket, fel is tud készülni ezek kezelésére.

Hogyan tud egy bróker ennyi mindenre figyelni?

A kulcsszó a Vállalati integráció. A biztosítási alkusz valójában komplex kockázatkezelési tanácsadó kell legyen, és képesnek kell lennie integrálódni bármely Megbízója, így a parkolási-garázsipari cégek szervezetébe. Ez azt jelenti, hogy amennyiben szükséges a MODESTO Insurance folyamatosan jelen van egy újabb projektnél, segít, vizsgálódik, elemzi a működésre gyakorolt kockázatokat, összeveti azokat a meglévő fedezetekkel - akár a szerződéseket is - és javaslatot tesz az új kockázat kezelésére, biztosítható kockázatok esetében a biztosítási piacról beszerzett és kialkudott ajánlatokkal alátámasztva javaslatát.

A biztosítási szerződések azonban nem mindentudóak! Ezért mi azonnal tájékoztatjuk az ügyfelet ha egy biztosítani kívánt kockázat elhelyezésére a biztosítási piacon nincs lehetőség. Amellett hogy mindig törekszünk a kockázat optimális elhelyezésére, előfordulhat, hogy csak drágán lehetséges ezt megoldani. Ebben az esetben a megbízó dolga és joga eldönteni, hogy milyen áron valósítja meg elképzelését a kockázat csökkentésére vonatkozóan.

A kérdésre válaszolva, muszáj ennyi mindenre figyelni, 500 versenytárs van a piacon, rendkívül erős a verseny. A lényeg ma már a korrekt szolgáltatáson és nem csak a díjak csökkentésén van. Kezd elmúlni az az idő, amikor a díjcsökkentés volt az elsődleges szempont, a szolgáltatási minőség pedig háttérbe szorult.

Önöknél hogyan működik egy biztosítóváltás?

A legfontosabb, hogy a Megbízónak a biztosítóváltásból semmilyen hátránya ne származzon, többlet adminisztrációja ne keletkezzen és legfőképpen ne vesszenek el információk. Az ügyfél bevált adminisztrációját, megoldási rendszereit a MODESTO Insurance segíti átvinni az új szolgáltató felé, megismerteti a kockázat vállalása előtt, annak érdekében az új biztosítóval az Ügyfél működési sajátosságait.

A biztosítási piacon egymás után jelennek meg új biztosítók új szolgáltatásokkal és új módozatokkal, azonban a biztosítók ajánlatai között még azonos módozatok esetén is jelentős díj- és tartalmi különbségek vannak. Ezek közül választani - megfelelő szakmai ismeretek nélkül – nehéz, elég csak a feltételek apróbetűs részeire gondolni.

Mindazonáltal szeretném aláhúzni, hogy cégünk bekapcsolása nem jelenti feltétlenül a biztosítóváltás szükségességét. Miért kellene megszakíttatnunk Megbízónk és a Biztosítója közötti, esetleg évek óta tartó kapcsolatot, ha a szerződéseket át lehet alakítani a meglévő Biztosítójával is? Komoly ügyfél, aki komolyan veszi üzleti partnereit, nem váltogatja azokat évente. Persze a piaci versenyt állnia kell egy régi partnernek is, de az évente új biztosítóval szerződő Ügyfél elveszíti a hosszútávú partneri kapcsolatból származó előnyöket, elveszíti a piac szereplőinek bizalmát.

Mit lehet tenni, ha a standard szerződések nem működnek?


A publikus, mindenki számára elérhető szerződéses feltételek nem mindig húzhatók rá a Megbízó igényeire. A feltételek átdolgozhatók, a kizárások feloldhatók, csak kérni, a biztosítók felé javasolni kell azokat. Éppen ezért minden szerződést egyedileg írunk meg. A parkolási-garázsipari cégénél felmerülő különleges fedezeti igények esetén a MODESTO Insurance a kockázati viszonyok elemzését követően olyan egyedi biztosítási rendszert tud kidolgozni, amely a speciális fedezetigénynek nem csak 98-99%-ban, hanem 100%-ban megfelel: teljesen lefedi azt.

A feladat persze nem könnyű; hosszú távú egyensúlyt kell létrehozni a biztosítási díj és az áthárított kockázat között úgy, hogy a résztvevő felek egyikének az érdekei sem sérüljenek. Az árat és az alkalmazandó feltételeket együtt, rendszerben kell vizsgálni. Hozzáértés hiányában csak az árat nézni már megalkuvás; ez a legrosszabb, amit egy parkolási-garázsipari cég tehet, hiszen ezzel tudtán kívül jó eséllyel megalapozhatja a későbbi kárigény elutasítást.

Egyszóval alkudni kell, de nem csak a biztosítókkal; egy parkolási-garázsipari cégnek is mérlegelnie kell, mi az, amit hajlandó rááldozni a kockázatai fedezésére saját és ügyfelei biztonsága érdekében.
 
A következő részben konkrét káresetekről beszélgetünk, kárrendezési problémákról és azok megoldási lehetőségeiről.

Parkonet.com

 
2010.12.10 19:34:01   |   Vissza

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet