Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Hírarchívum

Lebukott a kémkedő zseblámpa

Akár százmillióan is letölthették azt az androidos zseblámpa-alkalmazást, ami titokban gyűjtötte és továbbküldte a telefon gazdájának földrajzi pozícióját.

A Brightest Flashlight Free nevű ingyenes alkalmazás gyártója még csütörtökön egyezett ki az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottságával. A bizottság vizsgálata szerint a cég átverte a felhasználókat, amikor eltitkolta, hogy a megszerzett adatokat harmadik félnek is eladja, ráadásul úgy, hogy egy kódsor segítségével pontosan visszafejthető az is, pontosan melyik telefonhoz tartozik az adat. A mostani döntés szerint a zseblámpa-alkalmazás fejlesztőjének, a Goldenshores Technologies nevű cégnek bele kell írnia a felhasználási feltételekbe, hogy pontosan mi történik az adatokkal, illetve törölniük kell a felhasználókról korábban összegyűjtött információkat.

 

A fejlesztők csak arról tájékoztatták a felhasználókat, hogy saját célra gyűjtik a helyadatokat, ráadásul egy hamis lehetőség kipipálásával azt a látszatot keltették, mintha az adatgyűjtést le is lehetne tiltani. Az FTC általánosságban is problémásnak nevezte a jelenséget, hogy a cégek az új technológiák felhasználóinak adatait anélkül gyűjtik össze, hogy elmagyaráznák, mit is nyernek ezen az egészen.

A bizottság egy korábbi vizsgálata szerint a gyerekeknek szóló alkalmazások hatvan százaléka gyűjt és továbbít helyadatokat, készülékazonosítókat, és ezeket általában el is adták olyan cégeknek, akik tevékenységüket az így szerzett információk alapján finomhangolják.

A helyadatok lehetővé teszik a cégeknek, hogy személyre szabott ajánlatokkal bombázzák a felhasználókat az alapján, hogy mely boltok közelében járnak, milyen üzletekbe térnek be, milyen útvonalon járnak dolgozni. Szakértők szerint a helyadatokra épülő marketing még gyerekcipőben jár, de 2015-re a mobileszközökre küldött reklámok adják majd a reklámipar legnagyobb részét, de az adatok kezelését részletesen szabályozó törvényekre még várni kell.


 

2013.12.06 16:24:01   |   Vissza

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet