Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Hírarchívum

Megérkezett Magyarországra is: a fotelből nyithatunk bankszámlát

Mától hatályos az a törvény, amely megengedi az elektronikus csatornán lebonyolított ügyfélazonosítást Magyarországon is. Már csak egy részletszabályokat tartalmazó MNB-rendelet kell ahhoz, hogy ne kelljen a számlanyitáshoz sem bankfiókba fáradnunk.

 Mától hatályos az elektronikus csatornán lebonyolítható ügyfélazonosítást megengedő 2017. évi LIII. számú törvény a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról, amely várhatóan nemcsak a 21. századi digitális bankolás előtt nyitja meg az utat, de lehetővé teheti, hogy a számlanyitás miatt se kelljen többé fiókba menni. Az MNB a még szükséges rendelet egyeztetési folyamatába bevonta a Magyar Bankszövetséget, így a végleges szabályozás a bankrendszer véleményének figyelembe vételével alakulhat ki.

A banki ügyfelek 92 százaléka örömmel fogadná, ha úgy nyithatná meg bankszámláját otthonról, hogy közben a személyes ügyintézésről sem kell lemondania, míg 73 százalékuk szerint nagymértékben elősegítené a bankváltást, ha az új bankszámláért be sem kell menniük a fiókba
- ismertette a Gránit Bank közleménye a bank felmérése alapján. A társaság internetes kérdőívére beérkezett csaknem 1400 válasz alapján az ügyfelek 79 százaléka kipróbálna egy új bankot, ha nincs számlavezetési díj és a bankkártya az első évben ingyenes, 84 százalékuk pedig inkább otthonról online nyitna bankszámlát, mint egy bankfiókban vagy egy előre egyeztetett helyszínen, vállalva az esetleges kiszállási díjat is.

A bankok gőzerővel készülnek az új szabályozás megjelenésére:
Célunk, hogy bizonyos banki termékeket teljesen digitálisan, fióklátogatás szükségessége nélkül elérhetővé tegyünk, igényléstől a szerződésaláírásig. Ez azt jelenti, hogy könnyen kezelhető felületen, bármikor, bárhonnan, rövidebb átfutási idővel, digitálisan lehet majd például folyószámlát nyitni, illetve fedezetlen hiteleket igényelni új ügyfeleknek is
- válaszolta például a Pénzcentrum megkeresésére a CIB Bank.

A K&H Banknál létezik például a távbank szolgáltatás, bank elmondása szerint csak tavaly 30 ezren vették már igénybe ezt a szolgáltatást és a legtöbben lakáshitel és személyi kölcsön igényléséhez kértek tanácsot. A távbankárok által végzett hitelminősítéssel akár 1-2 fióklátogatás is megspórolható. Az eddigi tapasztalatok szerint főként a nagyvárosokban élő ügyfelek vették igénybe a távbankári szolgáltatást, de egyre többen jelentkeznek kisebb településekről, akiknek hosszabb időbe telne egy-egy bankfiók felkeresése.

A Gránit Bank már meg is újította a 2012-ben az országban elsőként bevezetett VideóBank rendszerét és alkalmassá tette a videóchaten keresztüli ügyfélazonosítás lebonyolítására. Az új technológia zártkörű tesztelése folyamatban van, éles indítása a lakossági ügyfelek elektronikus azonosítását részletesen szabályozó MNB rendelet hatályba lépését követően várható.

portfolio

 

2017.06.27 06:59:13   |   Vissza

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet