Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Hírarchívum

Megbundázott lájk-kampányok

Jól szervezett csoportok uralják a hazai lájkgyűjtő kampányokat Miklovicz Norbert, kkv marketing szakértő szerint. A tagok egymás között sorsolják ki a nyereményeket, megfelelő ellenszert egyelőre nem talált a szakma.

Egy bank közösségi oldalon indított kampányának eredményhirdetésével pukkadt a lufi és váltak országosan ismerté azok a közösségi lájk (kampányoknál ez szavazatot jelent) manipuláló csoportok, amelyek nagy károkat okozhatnak a marketing szakma szolgáltatói- és megbízói oldal szereplőinek – írja blogjában Miklovicz Norbert. A marketingesek újabb pofont kaptak, a vállalkozások és az ügynökségek tehetetlennek érzik magukat és keresik a megoldást.

 

A szakértő szerint a helyzet kritikus, hiszen napjainkban az az egyik legáltalánosabb és legelfogadottabb közösségépítő kampánystratégia, ha valamilyen koncepció alapján arra buzdítják a résztvevőket, hogy egy nyeremény elnyerésének reményében szóljanak az ismerőseiknek, kollégáiknak és gyűjtsenek szavazatokat (ezt Facebook esetén lájk formájában jelenik meg) és aki végül az első lesz, az viszi a fődíjat. A

 

A magyar ember – mondani szokták – leleményes és a külföldi paid-to-click rendszerekhez hasonlóan (amit annyira elítél az online világ, hogy a Google is alapszabályaiban tiltja pl. az Adsense esetén) elkezdtek “lájk” / “like” csere-bere oldalak, zárt csoportok nyílni. Egy ilyen zárt kört pár leleményes ember hív életre és 1-2 hét alatt akár több ezresre is tudnak duzzasztani egy Facebook csoportot – írja Miklovicz Norbert. A cél, hogy az aktív tagoknak (ezt is figyelik) meghatározott játékokra (ezt általában a csoport “vezetői” adják meg) szavazniuk kell. Mivel a csoport nagy létszámmal, koncentráltan szavaz egy versenyre, majdnem biztos, hogy megnyerik azt. Az így megnyert ajándékot pedig már egymás közt sorsolják ki. Aki egy kicsit is ért a matekhoz, az pedig ki tudja számolni, hogy mennyivel több esélye van egy nyerésnek, ha egy ilyen zárt körbe kerül a “szétosztás” – ráadásul úgy, hogy az ilyen csoportban lévő személyeknek általában több profiljuk is van – nem ritkán több tucat.

 

Jókora pofon ez a marketingesek, a kampányt kitalálók és végrehajtók számára, hiszen minőségi lájkolásokat várnak és nem pedig egy irányított csoportot, amely adott vezényszóra belájkol valamit és soha többet nem néz az oldal felé sem – írja a szakértő.

 

A megoldás talán az összefogás lehet Miklovicz Norbert szerint, az ilyen csoportok Facebook és hivatalosabb szervek felé való jelentése. A problémával már foglalkoznak a MAMASZ Marketing Klubban is, de egyelőre konkrét megoldásra ott sem jutottak.

2011.09.05 14:18:47   |   Vissza

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet