1.3 MILLIÓRÓL NULLÁRA CSÖKKENTENÉ A VILÁGBAN A HALÁLOS KÖZLEKEDÉSI BALESETEK SZÁMÁT A TOYOTA | ||
Egy különleges kettős interjú keretében Seigo Kuzumaki, a Toyota biztonságtechnikai fejlesztésért és állami technológiai kapcsolattartásért felelős főmérnöke és Gill Pratt, a Toyota Kutatóintézet vezérigazgatója ismertették a Toyota önvezetéssel kapcsolatos szemléletét, ami egyre fontosabb témának számít az autóiparban. Mi a Toyota önvezető technológiákkal foglalkozó programjának legfontosabb hajtóereje? Pratt: “Emellett mindenki – és tényleg mindenki –, aki jelenleg nem vezethet autót, beleértve az időseket és mozgáskorlátozottakat is, biztonságban eljuthatna oda, ahová csak akar.” Hogyan tervezik elérni ezt a célt? Pratt: “Idővel, ahogy az autó mesterséges intelligenciája (AI) fejlődik, megtanulja majd a vezető szokásait és preferenciáit. Az AI adott esetekben alkalmazkodik majd ezekhez, máskor pedig figyelmezteti a vezetőt. Az autó és vezetője együtt fejlődnek, és elválaszthatatlanokká válnak.” Hogyan működik ez a gyakorlatban? Kuzumaki: “Ezek a fejlett biztonsági technológiák csak az érme egyik oldalát jelentik. Kétoldalú megközelítést alkalmazunk: az úttörő technológiák kifejlesztése mellett igyekszünk teljes modellpalettánkra kiterjedően népszerűsíteni a megfizethető árú biztonsági megoldásokat is. Csak akkor lesz igazán hatásos a munkánk, ha teljes kínálatunkat ellátjuk biztonsági technológiákkal, beleértve az alapmodelleket is. Büszkék vagyunk arra, hogy jelenleg az Európában eladott autóink 92 százalékában már megtalálhatók a balesetmegelőzési megoldásaink, ami segíthet elérni kitűzött célunkat, a nulla balesetet.” Ez ígéretesen hangzik, de mikor láthatjuk mindezt az utakon is? Tehát másféle utakon nincs önvezetés? Mi az álláspontjuk az együttműködés vagy verseny kérdését illetően ezen a területen? Kuzumaki: “Valóban: egyértelművé kell tenni, hogy mely területeken kellene együttműködniük a vállalatoknak és melyeken versenyezhetnek. Például a nagy pontosságú térképezés egy olyan terület, ahol megoszthatnánk egymással az információkat. Fontos az együttműködés az innováció felgyorsítása érdekében, de ez a versenyre is igaz.” Hogyan illeszkedik a TRI a Toyota globális K+F struktúrájába? Hogyan célozzák meg a legmagasabb szintű biztonságot? Mit tekintenek elég biztonságosnak? Kuzumaki: “Kulcsfontosságú, hogy a jármű önmagában is teljesen biztonságos legyen. Ez azt jelenti, hogy ne kelljen infrastruktúrával, vagy más járművekkel interakcióba lépnie. Ez garantálja, hogy a jármű megbízhatóan navigáljon, még ha a szolgáltatás például természeti katasztrófa miatt szünetel is. Mivel ezeknek a járműveknek extrém időjárással és forgalmi helyzetekkel is meg kell birkózniuk, a rendszerben sokféle, egymást kiegészítő, különböző érzékelőt kell használnunk. A Lidarnak például gondot jelent a hó.” Összefoglalásképpen, milyen kihívások várnak még megoldásra a jövő mobilitását illetően? Pratt: “Az 5. szintű autonómia elérése egyértelműen az előttünk álló kihívások egyike. Az AI jelenleg még nem képes megfelelő szintű emberi gondolkodásra ehhez. Vitába szállnék bárkivel, aki azt állítja, hogy tudja, mikor érjük majd el az 5. szintet. A társadalmi elfogadás pedig egy másik kihívás. Nem mindenki áll készen arra, hogy elfogadja az AD/AI koncepcióját. Ugyanakkor kezdünk már változást látni az emberek hozzáállásában. Emlékeznek, mi volt a helyzet régen a liftekkel? Voltak liftkezelők, de idővel az emberek széles körben elfogadták az automata lifteket. Garantálnunk kell, hogy termékeink biztonságosak legyenek, és az automatikus járművek lényegesen jobban teljesítenek, mint egy autóvezető, ha arról van szó, hogy egy anya rábízhatja-e gyermeke életét egy önvezető autóra.” |
||
2018.01.04 15:08:10 | | | Vissza |
Hírarchívum© Detektor Plusz 2010 Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet
|